کد خبر : 11097
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
دسته‌بندی نشده
-

تا چه اندازه باید به سرمایه گذاران در گیلان باج بدهیم؟

تا چه اندازه باید به سرمایه گذاران در گیلان باج بدهیم؟

گیلان تایمز: برای داشتن گیلانی زیباتر و اینکه صنعت و جذب سرمایه گذار بخش صنعتی رشد پیدا کند نیازمند حل مسائل اقتصادی و مشکلات سرمایه گذار هستیم. به گزارش تابناک گیلان، در برخی ساختارهای اداری استان، کمک به فعال بخش خصوصی امر پسندیده تلقی نمی شود و در واقع این تصور به وجود می آید

گیلان تایمز:

index

برای داشتن گیلانی زیباتر و اینکه صنعت و جذب سرمایه گذار بخش صنعتی رشد پیدا کند نیازمند حل مسائل اقتصادی و مشکلات سرمایه گذار هستیم.

به گزارش تابناک گیلان، در برخی ساختارهای اداری استان، کمک به فعال بخش خصوصی امر پسندیده تلقی نمی شود و در واقع این تصور به وجود می آید که اگر به فعال بخش خصوصی کمک کنیم بین آن اداره و آن فرد تعاملات و بده بستان هایی وجود دارد ؛ این در حالی است که سخت گیری در مقابل سرمایه گذار به زیان ما است و خروجی ندارد.

وقتی فعال بخش خصوصی به اداره ای مراجعه می کند به دنبال حل مشکلات فرد باشیم و این تفکر که مشکل به ما مربوط نیست و یا توان حل نداریم در حالی که می توانیم کمک کنیم باید شکسته شود. ما نیازمند نگاه نتیجه گرا هستیم اما در اغلب ادارات با نگاه رفع تکلیف به این مقوله توجه می شود که این تفکر، تفکر مهلکی است.

اما در نهایت، در برخورد با سرمایه گذار دو حالت وجود دارد. سرمایه گذار یا فردی فرصت طلب، سو استفاده کن و رانت خوار تصور می شود و یا فردی است که می خواهد کار اقتصادی انجام دهد مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

البته نا گفته نماند که نحوه ورود سرمایه گذاران به گیلان و چگونگی بهره برداری از طرح ها و خیلی از مسائل دیگر نیز در این راستا قابل توجه است!

روز گذشته حجت شعبان پور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان خبر قابل تاملی را داد که نشان از خیلی حرف ها داشت.

اینکه متاسفانه نگاه سرمایه گذاران به گیلان چندان در راستای اهداف و چشم انداز توسعه استان نیست و تنها به دنبال توجیه اقتصادی خودشان هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه سرکار گذاشتن مدیران استان توسط سرمایه‌گذاران پذیرفتنی نیست، گفت: تبدیل کشتی میرزاکوچک به رستوران قابل قبول نیست.

شعبان‌پور ظهر دیروز در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی گیلان با اشاره به تشکیل جلسه به منظور وضعیت کشتی میرزا کوچک، اظهار کرد: قرار بود کشتی میرزا کوچک در مسیر دریایی بندر انزلی‌ـ‌ باکو راه‌اندازی شود.

وی به در اختیار گذاشتن ترمینال مسافری بندر انزلی برای کشتی میرزا کوچک اشاره کرد و افزود: به سرمایه‌گذاران احترام می‌گذاریم اما قرار نیست طرح‌ها را نیمه‌تمام رها کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با تأکید بر اینکه سرکار گذاشتن مدیران استان توسط سرمایه‌گذاران را نمی‌پذیریم گفت: تبدیل کشتی میرزا کوچک به رستوران قابل قبول نیست و برخی افراد را سرمایه‌گذار نمی‌دانیم.

وی خواستار تعیین تکلیف وضعیت کشتی میرزا کوچک در مدت هفت روز شد و تصریح کرد: انتظار ما ایجاد خط دریایی و مسافرت گردشگران با کشتی میرزا کوچک بود.

رضا علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان برای اجرای طرح مسافرت دریایی کشتی میرزا کوچک همکاری کردند و طبق تصمیم کار گروه مذکور عمل می‌کنیم.

تابناک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.